OEFENING

 

jeFitcoach Ray

1 op 1

Functionele spiertraining

 

 

Beter in beweging

Oefeningen

Wil je fitter, gezonder, sterker, sneller worden en allerlei klachten aan het bewegings- apparaat tegengaan? Ga dan vaker met vrije gewichten trainen. Dit zijn oefeningen met losse gewichten, halters, kabelmachines, medicine ballen en je eigen lichaamsgewicht.

 

Fitnessapparaten ogen makkelijk en daarom is de keuze voor beginners al snel gemaakt. Toch is het voor je lichaam vaak beter om met losse gewichten te trainen. Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat sportprestaties sneller toenemen. Functionele fitness zorgt dat bewegingen uit het dagelijks leven beter worden gecontroleerd. Ook sportspecifieke training doe je voornamelijk met vrije gewichten. Jefitcoach Ray geeft altijd 1 op 1 training aan de hand van biomechanische analyses.

 

Voordelen van trainen met losse gewichten

Personal training met vrije gewichten is telkens anders. Geen enkele oefening is hetzelfde. Je gebruikt je hele lichaam met bewegingen uit het dagelijks leven. Hierdoor zal je houding, kracht en evenwicht snel verbeteren.

 

Nadelen van trainen met losse gewichten

Met losse gewichten bestaat de kans dat je (te)veel gewicht gebruikt en/of een verkeerde techniek hanteert. Deskundige begeleiding is daarom erg belangrijk.

 

jefitcoach Ray PT
10 reps met 22kg DB pistol squat jefitcoach Ray PT
jefitcoach Ray PT

Kvk-nummer 57561397 | jeFitcoach Functional training | Triodos Bank NL57 TRIO 0197 623514