BUIKSPIEREN

 

jeFitcoach Ray

1 op 1

Functionele spiertraining

Bronnen

- Lehman GJ, Hoda W, Oliver S. Trunk muscle activity during bridging exercises on and off a Swiss ball. Chiropr Osteopat. 2005.

- Martuscello JM, Nuzzo JL, Ashley CD, Campbell BI, Orriola JJ, Mayer JM. Systematic review of core muscle activity during physical fitness exercises. J Strength Cond Res. 2013.

- Yoon JS, Lee JH, Kim JS. The effect of swiss ball stabilization exercise on pain and bone mineral density of patients with chronic low back pain. J Phys Ther Sci. 2013..

- Vispute SS, Smith JD, LeCheminant JD, Hurley KS.The effect of abdominal exercise on abdominal fat. J Strength Cond Res. 2011.

- Low Back Disorders Evidence-Based Prevention and Rehabilitation - S. McGill.

- Petrofsky, J.S., Batt, J., Davis, N., Lohman, E., Laymon, E., De Leon, G.E., Roark, H., tran, t.M., Ayson, E.G., Vigeland, K.M., payken, C.E. Core Muscle Activity During Exercise on a Mini Stability Ball Compared With Abdominal Crunches on the Floor and on a Swiss Ball. The Journal of Applied Research, 2007.

- Escamilla RF, McTaggart MS, Fricklas EJ, DeWitt R, Kelleher P, Taylor MK, Hreljac A, Moorman CT. An electromyographic analysis of commercial and common abdominal exercises: implications for rehabilitation and training. J Orthop Sports Phys Ther. 2006.

- Escamilla RF, Lewis C, Bell D, Bramblet G, Daffron J, Lambert S, Pecson A, Imamura R, Paulos L, Andrews JR. Core muscle activation during Swiss ball and traditional abdominal exercises. J Orthop Sports Phys Ther. 2010.

- Kang H, Jung J, Yu J. Comparison of trunk muscle activity during bridging exercises using a sling in patients with low back pain. J Sports Sci Med. 2012.

 

Strak zonder pak

Sterke buikspieren vind je hier

Wil je een strakke buik en minder kans op lage rugklachten? Verras dan je lichaam met tien oefeningen die je sterker en strakker maken.

 

Core stabiliteit

Welke oefening het meest geschikt is, hangt onder meer af van je beweegpatroon en trainingsniveau. Je zult vet op je buik moeten verbranden om een wasbordje te krijgen. Een negatieve energiebalans bereik je door minder te eten en drinken. Begin een nieuwe oefening altijd zonder gewicht en let op een perfecte uitvoering.

 

Je kunt het volledige artikel hier lezen.

 

Succes!

 

 

 

Kvk-nummer 57561397 | jeFitcoach Functional training | Triodos Bank NL57 TRIO 0197 6235 14