Personal trainer én diëtist in Purmerend l Jefitcoach Ray is personal trainer, sportwetenschapper én diëtist afkomstig uit de voetbalfamilie Koeman l Ruim 20 jaar specialist in persoonlijke training en voedingsadvies l Fit en strak zonder lichamelijke klachten door beter bewegen en eten l Gratis proefles!
TRX


jefitcoach Ray

1 op 1

functionele training

jefitcoach Ray l personal trainer en dietist in Purmerend
jefitcoach Ray l personal training en voedingsadvies in Purmerend
jefitcoach Ray l personal training en voedingsadvies in Purmerend
jefitcoach Ray l personal training en voedingsadvies in Purmerend
jefitcoach Ray l personal training en voedingsadvies in Purmerend
jefitcoach Ray l personal training en voedingsadvies Purmerend
jefitcoach Ray l personal training en voedingsadvies in Purmerend
jefitcoach Ray l personal training voor jongeren in Purmerend
jefitcoach Ray l personal training en voedingsadvies in Purmerend
jefitcoach Ray l personal training en voedingsadvies in Purmerend
jefitcoach Ray l personal training en voedingsadvies in Purmerend
jefitcoach Ray l personal training en voedingsadvies in Purmerend
jefitcoach Ray l personal training en voedingsadvies in Purmerend
jefitcoach Ray l personal trainer en dietist in Purmerend
jefitcoach Ray l personal trainer en dietist in Purmerend

TRX Purmerend training

Met suspension TRX training hang of steun je aan banden met handvaten. Hiermee kun je oefeningen doen met het eigen lichaamsgewicht. Functionele training ligt binnen handbereik en hangt af van de transfer naar sport en/of dagelijks leven. Ontdek hoe je je core en beweegketen aan banden traint.


Stabiliteit

Training aan banden doet een beroep op je kracht, core stabiliteit en kinetische keten. Je traint voor doelen als fitheid, betere sportprestaties en minder kans op blessures. Voldoende stabiliteit is belangrijk voor een optimale uitvoering, waarbij een goed individueel trainingsschema op maat belangrijk is. De gekozen belasting moet altijd in verhouding zijn tot je belastbaarheid.


Controle

Met suspension TRX training kun je alle spiergroepen belasten met je lichaamsgewicht. Je hebt een goede techniek nodig om het lichaam tijdens bewegingen stabiel te houden. Dit betekent dat bewegingen worden vertaald in een verbeterde belastbaarheid en sportprestatie. De intensiteit verander je onder meer door aanpassing van de bewegingsuitslag en lichaamspositie.


Neuromusculair

Bij functietraining gaat het naast anatomische relaties ook om neuromusculaire interactie tussen spiergroepen. In geval van pathologie kunnen verschillende disfuncties optreden zoals selectieve inhibitie, vertraagde reactietijden en veranderingen in rekruteringspatronen van spieren. Deze afwijkingen nemen toe als je bij complexe motorische activiteiten aan banden hangt.


Transversaal

Tijdens reguliere krachttraining maak je veel bewegingen in het sagittale en frontale vlak. Veel sporters trainen nauwelijks in het transversale vlak. Dit is belangrijk omdat je dagelijks en in iedere sport veel roterende bewegingen maakt. De suspension trainingsmethode maakt ronddraaiende bewegingen prima mogelijk, waardoor je vaak beter presteert en minder blesseert.


Conclusie

Vanuit biomechanisch perspectief is je lichaam ontworpen voor dynamische bewegingen in alle bewegingsvlakken. Suspension training biedt de mogelijkheid om je core en totale spierketen in meerdere richtingen te trainen. Let op de aanwezigheid van eventuele zwakke schakels die moeten worden gecompenseerd door andere spieren. Goed bewegen blijft een kunst!