OEFENINGEN
jefitcoach Ray PT - personal trainer en dietist in Purmerend
jefitcoach Ray PT - personal trainer en dietist in Purmerend
functionele 1 op 1 training
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
jefitcoach Ray PT - personal trainer en dietist in Purmerend
jefitcoach Ray PT - personal trainer en dietist in Purmerend
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
www.jefitcoach.nl
jefitcoach Ray PT - personal trainer en dietist Purmerend
jefitcoach Ray PT - personal trainer en dietist Purmerend
jefitcoach Ray PT - personal trainer en dietist Purmerend
jefitcoach Ray PT - personal trainer en dietist Purmerend


   jefitcoach Ray      

                        1 op 1  

        functionele spiertraining

Oefening baart kunst

Wil je fitter, sterker en strakker worden zonder blessures op te lopen? Ga dan vaker onder begeleiding met vrije gewichten trainen. Dit zijn onder andere functionele oefeningen met losse gewichten, halters, kabelmachines, swissballen of lichaamsgewicht.


Fitnessapparaten ogen makkelijk en daarom is de keuze vaak al snel gemaakt. Toch is het vaak beter om in alle richtingen te bewegen. Functionele training bevordert dat bewegingen uit het dagelijks leven beter kunnen worden gecontroleerd.


Voordelen losse gewichten

1 op 1 training met vrije gewichten is telkens anders. Geen enkele oefening is hetzelfde. Je gebruikt vaak het hele lichaam om een goede transfer naar de doelbeweging mogelijk te maken. Hierdoor zal onder meer je houding, kracht en balans verbeteren.


Nadelen losse gewichten

Met losse gewichten bestaat de kans dat je bijvoorbeeld (te)veel gewicht gebruikt of een verkeerde techniek hanteert. Ook minder geschikte oefeningen kunnen leiden tot allerlei fysieke problemen. Deskundige screening en begeleiding is daarom erg belangrijk.


Kniedominant

Dit zijn oefeningen die de knie gebruiken als scharnier en vooral je bovenbenen trainen. De beweging is verticaal. Je kunt denken aan oefeningen als (split) squats en lunges. Alleen op het diepste punt van de beweging is er in de gluteus maximus (grote bilspier) spieractiviteit van betekenis. Je moet dan wel een volledige squat of lunge kunnen maken. Behalve de squat, deadlift en lunge zijn er oefeningen die je billen nog sterker en strakker maken.


Heupdominant

Dit zijn oefeningen die je heup gebruiken als scharnier, waarbij een belangrijke functie wordt vervuld door je grootste bilspier de gluteus maximus bij heupextensie, exorotatie en abductie. Horizontale bewegingen van achteren geven de meeste EMG activiteit. Bij EMG onderzoek wordt de elektrische spieractiviteit gemeten om te bepalen welke variant van een oefening de spieren het meest prikkelt. 


jefitcoach Ray - personal trainer en dietist in Purmerend



Kvk-nummer 57561397 | jeFitcoach Functional Training | Triodos NL57 TRIO 0197 6235 14