Personal trainer én diëtist in Purmerend l Jefitcoach Ray is personal trainer, sportwetenschapper én diëtist afkomstig uit de voetbalfamilie Koeman l Ruim 20 jaar specialist in persoonlijke functionele spiertraining en voedingsadvies l Fit en strak zonder lichamelijke klachten door beter bewegen en eten l Gratis proefles via het contactformulier!
BETER ETEN


jefitcoach Ray      

1 op 1

functionele training

jefitcoach Ray l personal trainer en dietist in Purmerend
jefitcoach.nl l personal trainer en dietist Purmerend
jefitcoach.nl l personal training Purmerend
jefitcoach.nl l personal training voor ouderen Purmerend
jefitcoach.nl l personal trainer en dietist Purmerend
jefitcoach.nl l personal training en voedingsadvies Purmerend
jefitcoach.nl l personal training en voedingsadvies Purmerend
jefitcoach.nl l personal training voor jongeren Purmerend
jefitcoach.nl l personal training en gezond afvallen Purmerend
jefitcoach.nl l personal training en gezond afvallen Purmerend
jefitcoach.nl l personal training voor jongeren Purmerend
jefitcoach.nl l personal training en gezond afvallen Purmerend
jefitcoach.nl l personal training en voedingsadvies Purmerend
jefitcoach .nl l personal trainer en dietist Purmerend
jefitcoach.nl l personal trainer en dietist Purmerend

Voedingsadvies

Al ruim twintig jaar is het voor jefitcoach Ray een uitdaging om voor iedereen een passende oplossing te vinden. Belangrijk daarbij is te kijken welke voeding het best bij je past en wat je wél kunt eten. Met de juiste stok achter de deur van een ervaren diëtist/trainer kun je wel degelijk goed blijven eten. Ontdek hoe een professioneel voedingsplan jou verder kan helpen om je doelen te behalen.


Anamnese

Je huidige voedingspatroon wordt geanalyseerd aan de hand van een dagboek, waarin je vier dagen opschrijft wat je eet en drinkt. De begeleiding richt zich tevens op achterliggende psychologische oorzaken van je eetgedrag.Om eetgewoontes over een langere periode vast te stellen, gebruikt jefitcoach de dietary history methode die informatie over sociaal wenselijke antwoorden traceert. De anamnese geeft betrouwbare informatie over onder andere voedingsgewoonten, energie-inname, macronutriënten, vezels en vocht. Via de cross-check of kruisvraagmethode worden vergeten voedingsmiddelen alsnog herinnerd.


Goed eten

Soms zijn er vaste gewoonten die in de weg liggen. Jefitcoach Ray houdt daarom altijd rekening met persoonlijke omstandigheden, sportieve doelen, omgeving en andere relevante factoren. Belangrijk daarbij is inzicht in het eigen eetgedrag, haalbare doelen stellen en beetje bij beetje de juiste stappen doorvoeren in je persoonlijke leefstijl en eetgewoonten. Bij het voedingsadvies en het gewenste eetpatroon word je mentaal voorbereid en professioneel begeleid in het proces, zodat je een blijvend goed resultaat bereikt.


Eetgedrag

Om overgewicht op lange termijn te bestrijden, is inzicht nodig in de oorzaak van overeten. Elk gedrag vraagt om een eigen behandelwijze. Sommige mensen eten constant veel, terwijl anderen zich een tijd kunnen beheersen en daarna doorslaan. Blije eters gebruiken positieve emoties om zich vol te eten, terwijl andere dit juist doen bij negatieve emoties en stress. Hierbij lijken meerdere dieperliggende psychologische factoren een rol te spelen.


Emotie eten

De psychosomatische hypothese benadrukt de rol van emoties bij het ontstaan van overgewicht. De normale reactie op negatieve emoties of stress is verlies van eetlust, waarbij de maag stopt met samentrekken en bloedsuikerwaarden stijgen. Troosteters hebben volgens de psychosomatische hypothese niet goed geleerd om hongerprikkels te onderscheiden van fysiologische prikkels die door emoties worden veroorzaakt. De basis zou al vroeg in de kindertijd worden gelegd als ouders op systematische wijze de behoeftes van hun kroost negeren, waardoor het kind niet leert naar eigen impulsen en gevoelens te luisteren.


Dopamine

Onder andere angst, depressiviteit, impulsiviteit en emotioneel eetgedrag zijn gerelateerd aan weinig dopamine in de hersenen. Dit beïnvloedt niet alleen je stemming, maar ook de gevoeligheid voor voedselprikkels. Er zijn aanwijzingen dat emotionele eters het gebrek aan dopamine proberen te compenseren door meer te consumeren ondanks dat dit fysiologisch een abnormale reactie is op spanning. Soms kan het echter ook als excuus dienen om iets lekkers te nemen.


Jefitcoach Ray werkt met de NVE vragenlijst over eetgedrag voor artsen, diëtisten en psychologen.


Meer over voeding en beter eten lees je hier

1 op 1 personal training en voedingsadvies - jefitcoach Ray personal trainer én dietist Purmerend

personal training en voedingsadvies

strak en fit zonder klachten

ervaren personal trainer ruim 20 jaar expertise

persoonlijke begeleiding sportwetenschapper