Personal trainer én diëtist in Purmerend l Jefitcoach Ray is personal trainer, sportwetenschapper én diëtist afkomstig uit de voetbalfamilie Koeman l Ruim 20 jaar specialist in persoonlijke functionele spiertraining en voedingsadvies l Fit en strak zonder lichamelijke klachten door beter bewegen en eten l Gratis proefles via het contactformulier!
OEFENINGEN


jefitcoach Ray      

1 op 1

functionele training

jefitcoach Ray l personal trainer en dietist in Purmerend
jefitcoach.nl l personal trainer en dietist Purmerend
jefitcoach.nl l personal training Purmerend
jefitcoach.nl l personal training voor ouderen Purmerend
jefitcoach.nl l personal trainer en dietist Purmerend
jefitcoach.nl l personal training en voedingsadvies Purmerend
jefitcoach.nl l personal training en voedingsadvies Purmerend
jefitcoach.nl l personal training voor jongeren Purmerend
jefitcoach.nl l personal training en gezond afvallen Purmerend
jefitcoach.nl l personal training en gezond afvallen Purmerend
jefitcoach.nl l personal training voor jongeren Purmerend
jefitcoach.nl l personal training en gezond afvallen Purmerend
jefitcoach.nl l personal training en voedingsadvies Purmerend
jefitcoach .nl l personal trainer en dietist Purmerend
jefitcoach.nl l personal trainer en dietist Purmerend

Oefening baart kunst

Wil je fitter, sterker en strakker worden zonder blessures op te lopen? Ga dan onder persoonlijke begeleiding van een professional met vrije gewichten trainen. Fitnessapparaten ogen makkelijk, maar toch is het vaak beter om in alle richtingen te bewegen door middel van functionele oefeningen. Je gebruikt bijv. losse gewichten, halters, kabelmachines, ballen of je eigen lichaamsgewicht. Ontdek de voordelen en nadelen van trainen met vrije gewichten.


Voordelen

1 op 1 training met vrije gewichten is telkens anders, want geen enkele oefening is hetzelfde. Je gebruikt vaak het hele lichaam om een goede transfer naar de doelbeweging mogelijk te maken. Hierdoor zal onder meer je houding, kracht en balans verbeteren. Functionele training bevordert dat bewegingen uit je dagelijkse leven beter kunnen worden gecontroleerd.


Nadelen

Met losse gewichten bestaat de kans dat je bijvoorbeeld (te)veel gewicht gebruikt of een verkeerde techniek hanteert. Ook minder geschikte oefeningen kunnen leiden tot allerlei fysieke problemen en weinig resultaat. Het verschilt per persoon welke oefening geschikt is Deskundige screening en begeleiding is daarom erg belangrijk als je 'vrij' gaat bewegen met gewichten.


Kniedominant

Dit zijn oefeningen die de knie gebruiken als scharnier en vooral je bovenbenen trainen. De beweging is verticaal. Je kunt denken aan oefeningen als (split) squats en lunges. Alleen op het diepste punt van de beweging is er in de gluteus maximus (grote bilspier) spieractiviteit van betekenis. Je moet dan wel een volledige squat of lunge kunnen maken. Behalve de squat, deadlift en lunge zijn er oefeningen die je billen nog sterker en strakker maken.


Heupdominant

Dit zijn oefeningen die je heup gebruiken als scharnier, waarbij een belangrijke functie wordt vervuld door je grootste bilspier de gluteus maximus bij heupextensie, exorotatie en abductie. Horizontale bewegingen van achteren geven de meeste EMG activiteit. Bij EMG onderzoek wordt de elektrische spieractiviteit gemeten om te bepalen welke variant van een oefening de spieren het meest prikkelt. 


jefitcoach Ray | personal trainer en dietist Purmerend - sportwetenschap, personal training en voedingsadvies
jefitcoach Ray | personal training en voedingsadvies Purmerend - sportwetenschapper, personal trainer en dietist